Golf News

wiadomości sportowe z kraju i ze świata

Sponsoring Ekstraklasy przyniósł PKO Bankowi Polskiemu 317 mln zł

PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.

– Pozycja sponsora tytularnego najważniejszych rozgrywek piłkarskich w Polsce to szeroka obecność we wszystkich rodzajach mediów i ogromnej liczbie innych kanałów komunikacyjnych. To jednak nie tylko suche liczby, ale też emocje, które wiążą się z kibicowaniem i są przenoszone na markę. Korzyści z takiego zaangażowania – ze względu na popularność rozgrywek i ciągły rozwój produktu Ekstraklasa – są nieporównywalne z żadnym innym projektem marketingowym w Polsce. Jako spółka cały czas pracujemy nad zwiększaniem zasięgu naszej ligi w kraju i za granicą. Elementem tych działań jest choćby własna platforma streamingowa, która zapewnia dostęp do rozgrywek na całym świecie, czy sprzedaż praw mediowych w kolejnych krajach. Dzięki tym działaniom nasz sponsor może prezentować swoją markę na dodatkowych rynkach i zyskuje coraz to więcej możliwości promocji. Miniony, bardzo nietypowy sezon pokazuje, że niezależnie od warunków ekspozycja naszego partnera tytularnego jest bardzo wysoka, a inwestycja w Ekstraklasę zwraca się wielokrotnie – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Według analiz Sponsoring Insight w sezonie 2019/20 największą ekspozycję marce PKO Bank Polski w kontekście Ekstraklasy przyniosły publikacje internetowe – zarówno pod kątem ich liczby (105,4 tys.), jak i ekwiwalentu reklamowego (154,8 mln zł), czyli sumy, jaką bank musiałby wydać, gdyby taka obecność w mediach była efektem reklamy. Drugim pod tym względem medium była telewizja. W tym przypadku ekwiwalent oszacowano na blisko 139,7 mln zł, co wynikało z pojawienia się bankowej marki w 12,3 tys. programów i łącznym czasem ekspozycji ok. 2,2 tys. godzin. Przeliczając tę ostatnią wartość na doby – daje to przeszło 90 dni emisji 24/7. Na trzecim miejscu znalazła się prasa – w sezonie 2019/20 w druku ukazało się niemal 7 tys. publikacji z PKO Bankiem Polskim jako sponsorem tytularnym rozgrywek Ekstraklasy, co dało ekwiwalent na poziomie 19,5 mln zł. Ekspozycja banku w radiu to 1,4 tys. publikacji i ponad 3 mln zł ekwiwalentu reklamowego.



Największy polski bank został sponsorem tytularnym Ekstraklasy 1 lipca 2019. Zapewnił sobie w ten sposób prezentację marki podczas wszystkich meczów, co w minionym sezonie oznaczało 296 spotkań. Logo rozgrywek znalazło się m.in. na koszulkach zawodników i w przestrzeni reklamowej stadionów, na których toczyły się ekstraklasowe zmagania. Dzięki transmisjom telewizyjnym zapewniło to bankowi szerokie dotarcie odbiorców w kraju i za granicą. Materiały wideo i inne publikacje były dystrybuowane także poprzez inne kanały komunikacji: nadawców, klubów oraz samej Ekstraklasy – jak platforma streamingowa Ekstraklasa.TV czy oficjalna aplikacja. W tej ostatniej bank współpracuje z ligą także jako partner quizów.

Oprócz tego sponsor tytularny uczestniczył w wielu innych projektach edukacyjnych, biznesowych i programach partnerskich, skierowanych do klubów, piłkarzy oraz szeroko rozumianego środowiska fanów piłki nożnej. Takimi projektami realizowanymi przez PKO Bank Polski z Ekstraklasą w sezonie 2019/20 były m.in. konkurs Młodzieżowiec Miesiąca, Kanapa Kibica czy program oficjalnych kart z herbami klubów Ekstraklasy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News


Obowiązuje regulamin Telefon zaufania dla osób uzależnionych behawioralnie (w tym od hazardu):  801 889 880 (czynny codziennie w godz. 17-22) Serwis GolfNews.pl ,przeznaczony jest TYLKO dla osób które skończyły 18 lat. Prezentujemy na swoich łamach tylko te zakłady bukmacherskie, które posiadają zezwolenie do urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów.
  • Totolotek zezwolenie Ministerstwa Finansów AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485;
  • Fortuna zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565;
  • LV Bet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.9.2016.EQK;
  • Milenium zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/17-7/ARP/BMB/2011/BMI9-10599;
  • eToto zezwolenie Ministerstwa Finansów AG9(RG3)/7251/15/KLE/2013/17;
  • forBET zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.10.2016;
  • STS zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12;
  • SuperBet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.4.2017;
  • TOTALbet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.12.2017;
  • PZBuk zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • Betclic zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • BetFan zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Ewinner zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.29.2017
  • Typiko zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.30.2017
  • Traf ZW zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Polski Bukmacher zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.28.2017
  • Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem
    Korzystając z serwisu GolfNews.pl godzisz się na otrzymywanie materiałów marketingowych, które są jego integralną częścią. Nieodłącznym elementem portalu Golf News są np. banery reklamowe, na których możemy promować swoje usługi i produkty oraz usługi i produkty podmiotów z nami współpracującymi. Materiały promocyjne możemy przesyłać naszym Subskrybentom także w ramach newslettera. Możesz być pewny, że nie będziemy nadużywać tej możliwości starając się udostępniać tylko takie informacje, których możesz od nas oczekiwać.
    0 0 vote
    Article Rating
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x