Golf News

wiadomości sportowe z kraju i ze świata

Rynek rozrywki mobilnej w Polsce i na świecie

Mobilne emocje w nowej dekadzie

  • W 2019 roku wartość światowego rynku gier mobilnych zwiększyła się o 12,8 proc. do 61,7 mld USD1; w Polsce w 2018 r. wynosiła 160 mln USD.
  • Użytkownicy szukają możliwości gry w nowych miejscach – co trzecia osoba gra w komunikacji miejskiej, co piąta – w pracy2.
  • Gry komórkowe nie są już domeną nowego pokolenia – trzy czwarte graczy w Polsce ma ponad 24 lata3, co wpływa na dostępną ofertę gier i innych form mobilnej rozrywki.

W 2019 r. na całym świecie ludzie wydali na gry mobilne 61,7 mld USD – aż o 12,8 proc. więcej niż w poprzednim roku, wynika z najnowszych danych z raportu Sensor Tower4. Polacy przeznaczyli na gry mobilne na komórki w 2018 r. niecałe 160 mln USD. Do tego dochodzi jeszcze prawie 60 mln USD wydane na gry mobilne na tablety5. To kwota, jaka pozwoliłaby na kupno 1,7 tys. mieszkań o powierzchni 50 m2 w Warszawie.

Na komórkach gra się wszędzie

Taki trend nie zaskakuje, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że smartfony stały się wszechobecne: ma je już 75 proc. Polaków6. Rozpowszechnienie sprzętu sprawia, iż graczy w Polsce też jest coraz więcej: już prawie 17 mln7, a gra się w coraz większej liczbie miejsc: już 30 proc. grających na komórce robi to w komunikacji miejskiej, a 21 proc. – w pracy8.

Co ciekawe – gry mobilne zdecydowanie przestały być domeną najmłodszych. 76 proc. graczy w Polsce to osoby powyżej 24. roku życia9 – dla porównania, na świecie 65 proc. osób grających na urządzeniach mobilnych ma co najmniej 25 lat10. To w coraz większym stopniu pozwala firmom z branży cyfrowej rozrywki na kierowanie oferty uwzględniającej oczekiwania i możliwości dorosłych graczy – i można oczekiwać, że w rozpoczynającej się dekadzie będzie to jeden widocznych trendów w tej branży.

– Widzimy, że Polacy wydają pokaźne sumy na gry mobilne na komórki. Jeżeli światowe trendy znajdą odbicie w Polsce, to w 2019 r. będzie to ok. 180 mln USD. Należy jednak pamiętać, że rozrywka na komórkę to nie tylko klasyczne gry: dużą popularnością cieszą się platformy streamingowe – YouTube w samych Stanach ma już 160 mln miesięcznych użytkowników, a Netflix – 46 mln. Także dwóch muzycznych rywali – Spotify i Apple Music może się pochwalić wynikiem na poziome 44 mln. Z kolei rosnąca liczba dorosłych graczy sprawia, że popularności nabierają także gry kasynowe, a także nowych w usługach mobilnych sportów wirtualnych i zakładów na nie mówi Tomasz Mogiła, Country Manager firmy Playtech, która niedawno wprowadziła do Polski nową ofertę w tej dziedzinie – właśnie sporty wirtualne.

Sporty wirtualne to symulowane zawody sportowe (np. w tenisie, piłce nożnej, koszykówce lub różne wyścigi), których przebieg i wynik zależą od specjalnych algorytmów, uwzględniających dane historyczne ze świata realnego. Ich skróty użytkownik może oglądać i obstawiać wyniki w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Od stycznia 2020 r. są dostępne w mobilnej wersji serwisu BETFAN.

Nowa rzeczywistość komórek

Sporty wirtualne to jednak tylko jedne z elementów alternatywnych form rozrywki mobilnej. Rosnące możliwości oferowane przez postęp technologiczny sprawiają, że telefony mają coraz więcej możliwości. Sukces gry Pokemon Go pokazał, że możliwe jest już łączenie zabawy z cyfrową zmienioną rzeczywistością, tzw. rzeczywistością rozszerzoną, w której na obraz prawdziwego świata (dostępnego dzięki kamerom w urządzeniu), nakładane są postaci i wydarzenia z gry.

Nowatorska forma sprawiła, że grę ściągnęło ponad 1 mld osób na całym świecie w ciągu trzech lat, w tym ludzie wcześniej niegrający na komórkach, którzy w samym 2019 r. wygenerowali prawie 1,5 mld USD przychodu. Takie wyniki sprawiły, że model gry był zastosowany także w innych aplikacjach. Nowe projekty tego typu pokazują, że urządzenia mobilne oferują graczom coraz więcej możliwości – w naszej branży korzysta z nich już prawie 70 proc. klientów. Obecny rok przyniesie więc najprawdopodobniej kolejne nowe zastosowania komórek w branży rozrywkowej i gamingowej – mówi Tomasz Mogiła, Country Manager firmy Playtech.

—–

O Playtech

Playtech jest wiodącą w branży gier hazardowych firmą technologiczną założoną w 1999 roku, notowaną na giełdzie
w Londynie. Dostarcza rozwiązania hazardowe klasy intelligence-driven, oprogramowanie rozrywkowe, usługi, gry oraz platformę technologiczną pośród najbardziej popularnych produktów branżowych, w tym kasyno, kasyno na żywo, zakłady wzajemne, sporty wirtualne, bingo i poker. Jest pionierem technologii omni-channel dzięki zintegrowanej platformie Playtech ONE. Playtech ONE dostarcza oparte na danych doświadczenie marketingowe, rozwiązanie single
-wallet, CRM i narzędzia do odpowiedzialnej gry niezależnie od platformy, we wszystkich swoich produktowych, zarówna digital, jak i retail.

Firma Playtech współpracuje z wiodącymi firmami na regulowanych i nowo regulowanych rynkach oraz inwestuje
w wiodące marki w celu dostarczania technologii gier hazardowych opartych na danych w całym łańcuchu retail oraz online
i internetowych. Playtech dostarcza swoją technologię w oparciu o model B2B wiodącym w branży operatorom retail oraz online, naziemnym kasynom i podmiotom wspieranym przez rząd, takim jak loterie. Od grudnia 2018 roku w Polsce współpracuje z Totalizatorem Sportowym. Dzięki tej współpracy powstało Total Casino – pierwsze, legalne kasyno online, które nieustannie jest rozwijane.

Playtech zatrudnia łącznie około 5800 pracowników w 17 krajach i ma siedzibę na wyspie Man.

  1. K. Kunat, Wydajemy mnóstwo pieniędzy na gry mobilne. W roku 2019 – ponad 60 mld dolarów, Tabletowo
  2. 37% Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry, MobileTrends
  3. Polish Gamers Observatory, Polish Gamers Research 2019
  4. K. Kunat, Wydajemy mnóstwo pieniędzy na gry mobilne. W roku 2019 – ponad 60 mld dolarów, Tabletowo
  5. K. Kunat, Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe, Tabletowo
  6. W. Piechocki, UKE – doroczny raport o rynku – 74,8% Polaków ma smartfona, GSMonline
  7. K. Sacha, Branża gamingu w Polsce warta 2,5 czy 30,5 mld zł?, ICT Market Experts
  8. 37% Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry, MobileTrends
  9. Polish Gamers Observatory, Polish Gamers Research 2019
  10. A. Halperin, 5 Gaming Myths Debunked, MediaPost

Obowiązuje regulamin Telefon zaufania dla osób uzależnionych behawioralnie (w tym od hazardu):  801 889 880 (czynny codziennie w godz. 17-22) Serwis GolfNews.pl ,przeznaczony jest TYLKO dla osób które skończyły 18 lat. Prezentujemy na swoich łamach tylko te zakłady bukmacherskie, które posiadają zezwolenie do urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów.
  • Totolotek zezwolenie Ministerstwa Finansów AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485;
  • Fortuna zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565;
  • LV Bet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.9.2016.EQK;
  • Milenium zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/17-7/ARP/BMB/2011/BMI9-10599;
  • eToto zezwolenie Ministerstwa Finansów AG9(RG3)/7251/15/KLE/2013/17;
  • forBET zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.10.2016;
  • STS zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12;
  • SuperBet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.4.2017;
  • TOTALbet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.12.2017;
  • PZBuk zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • Betclic zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • BetFan zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Ewinner zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.29.2017
  • Typiko zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.30.2017
  • Traf ZW zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Polski Bukmacher zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.28.2017
  • Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem
    Korzystając z serwisu GolfNews.pl godzisz się na otrzymywanie materiałów marketingowych, które są jego integralną częścią. Nieodłącznym elementem portalu Golf News są np. banery reklamowe, na których możemy promować swoje usługi i produkty oraz usługi i produkty podmiotów z nami współpracującymi. Materiały promocyjne możemy przesyłać naszym Subskrybentom także w ramach newslettera. Możesz być pewny, że nie będziemy nadużywać tej możliwości starając się udostępniać tylko takie informacje, których możesz od nas oczekiwać.
    0 0 vote
    Article Rating
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x