Golf News

wiadomości sportowe z kraju i ze świata

Robert Kubica zadebiutuje w Daytona 24 – High Class LMP2

Robert Kubica po raz pierwszy wystartuje na pokładzie prototypu w 24-godzinnym wyścigu Daytona w składzie High Class LMP2.

Rezerwowy kierowca Alfa Romeo F1, zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 z BMW Sauber, poprowadzi ORECA-Gibson 07 dla duńskiego składu w otwierających mistrzostwach IMSA SportsCar w dniach 30/31 stycznia.

Będzie dzielił samochód z innym uchodźcą z DTM Ferdinandem Habsburgiem i stałymi członkami zespołu Andersem Fjordbach i Dennisem Andersenem.

To dla mnie nowe wyzwanie i doświadczenie, ponieważ w przeszłości skupiałem się głównie na wyścigach sprinterskich” – powiedział Robert Kubica, którego kampania DTM 2020 z kadrowym składem BMW ART zapewniła mi jedno miejsce na podium w Zolder.

Wyścigi długodystansowe wymagają innego podejścia: dzielisz samochód z kolegami z zespołu, z którymi cieszę się, że podejmę to wyzwanie, a także nie mogę się doczekać, aby dotrzeć z nimi do mety tego wymagającego wyścigu“.

„Samochód jest również nowy, ponieważ po raz pierwszy będę ścigał się samochodem ORECA LMP2, ale mam nadzieję na płynną zmianę, nawet jeśli dzielimy czas jazdy, abyśmy mogli skupić się na naszej pracy i przygotowaniach do wyścigu”.

Wcześniejsze doświadczenia Kubicy w zakresie prototypów obejmują testowanie ByKolles ENSO CLM-Nissan P1 / 01 LMP1 w Bahrajnie w 2016 r. (zdjęcie poniżej), gdy przygotowywał się do powrotu na tory w pełnym wymiarze godzin po raz pierwszy od poważnych obrażeń w wypadku samochodowym w 2011 roku. .

Miał wziąć udział w zawodach WEC 2017 z ByKollesem, ale wycofał się z programu po problemach technicznych, które uniemożliwiły mu wejście do samochodu na oficjalnym przedsezonowym teście prologowym na Monza.

Kubica wypróbował również Dallara-Gibson P217 prowadzony przez zespół SMP Racing na torze Monza w 2017 roku i miał kilka startów w zawodach GT, w tym w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju w tym roku.

Umowa Habsburga na ściganie się w klasie wysokiej na Daytona jest następstwem ogłoszenia, że ​​Austriak weźmie udział w dwutygodniowym Asian Le Mans Series w Abu Zabi w lutym z uczestnikiem Algarve Pro-run G-Drive.

23-latek wraca do kategorii LMP2 po raz pierwszy od Daytona 2018, kiedy zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, prowadząc ORECA wystawiony pod szyldem Jackie Chan DCR Jota.

„Daytona 24 Hours to jak dotąd najważniejszy moment w mojej karierze” – powiedział Habsburg.

„To był mój pierwszy 24-godzinny wyścig i byłem nim totalnie zahipnotyzowany – to było coś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyłem.

„Nie mogę się doczekać powrotu – zdecydowanie podejdę do tego z większym doświadczeniem i dojrzałością, którą rozwinąłem przez ostatnie kilka lat ścigając się w DTM i w Spa 24 Hours”.

Fjordbach i Andersen zostali już ogłoszeni na kontynuację kampanii WEC High Class w 2021 roku wraz z byłym kierowcą F1 i niezłomnym Janem Magnussenem w Corvette Racing.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x