Golf News

wiadomości sportowe z kraju i ze świata

Podsumowanie sezonu 2019/2020 w PGNiG Superlidze

– To był sezon pełen emocji, zwrotów akcji i nowych sytuacji, z którymi musieliśmy sobie poradzić. Zdaliśmy test w byciu jedną drużyną, a przede wszystkim dokonaliśmy niesamowitego skoku w rozwoju PGNiG Superligi. – podsumowuje Marek Janicki, prezes Superligi Sp. z o.o. 

Rozgrywki najwyższych lotów


Sezon 2019/2020 to 169 meczów rozegranych w 24 seriach przy dopingu 179 528 kibiców. Najwięcej fanów, aż 46 201, obejrzało z trybun wszystkie mecze Mistrza Polski, PGE VIVE Kielce. Niezliczonych emocji dostarczyło 14 drużyn, które po raz kolejny udowodniły, że PGNiG Superliga nie bez powodu jest w ścisłym TOP 5 najlepszych lig według rankingu Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej. W sezonie zasadniczym zdobyto 9 284 gole, najwięcej z nich z 6 metra (z powietrza 5 422, ze skrzydła 1 314, a z podłoża 1 027), sędziowie pokazali 81 czerwonych i 856 żółtych kartek, najwięcej goli padło pomiędzy 51 a 60 minutą spotkania. Aż w 9 meczach o wygranych zdecydowała ledwie jedna bramka, a w 10 przypadkach mecz rozstrzygnęły rzuty karne.


Po raz 17-ty mistrzami Polski zostali piłkarze ręczni z PGE VIVE Kielce, którzy zdobyli 72 punkty i tylko raz w tym sezonie musieli uznać wyższość rywali przegrywając w Płocku z Orlen Wisłą. Zespół z Kielc od 20. serii zrównał się punktami z Orlen Wisłą Płock. Jednak dzięki lepszemu bilansowi bramek ze wszystkich meczów, zajął pozycję lidera. Na drugim miejscu uplasowała się drużyna z Płocka. Orlen Wisła, która zbudowała najskuteczniejszą obronę w tym sezonie (straciła jedynie 516 bramek), zgromadziła 69 punktów. Trzecie miejsce należało do NMC Górnika Zabrze. Wygrywając 19 meczów i zdobywając 57 punktów wrócili po 6 latach przerwy na podium szczypiorniaka. 

 
Ogrom emocji towarzyszył również zespołom walczącym o utrzymanie. Walka o wyższe miejsca na pozycjach 9-14, dające punkty bonusowe przed rozegraniem rundy spadkowej, toczyła się do samego końca. Ostatecznie, z powodu pandemii koronawirusa w Polsce i zakończonym wcześniej sezonem, ostatnie dwa miejsca przypadły Grupie Azoty Tarnów (14) i SPR Stali Mielec (13). Oba zespoły będą mogły jednak wystartować w PGNiG Superlidzie. Ze względu na nierozegranie rundy spadkowej, podjęta została decyzja o braku spadków z rozgrywek w obecnym sezonie. 

Naj sezonu


W meczu PGE VIVE Kielce z Grupą Azoty Tarnów padły, aż 82 bramki. Kielczanie zdobyli rekordową liczbę trafień, 52 w jednym meczu, ustanawiając klubowy rekord w liczbie rzuconych bramek w meczu ligowym. Sezonowi 2019/2020 towarzyszyło wiele spektakularnych popisów zawodników. Królem Strzelców, po raz trzeci z rzędu, został Arkadiusz Moryto z PGE VIVE Kielc. W 25 meczach zdobył 127 bramek. Do niedawna Moryto był również autorem największej liczby bramek w historii PGNiG Superligi w jednym meczu. W lutym 2020 roku jego rekord poprawił o jedno trafienie Michał Daszek pokonując bramkarza Grupy Azoty Tarnów, trafił on aż 18 razy.

Wśród bramkarzy najwięcej piłek obronił Marcin Schodowski z Zagłębia Lubin, który w 24 spotkaniach obronił 220 rzutów, czyli 33.08% piłek lecących w stronę pilnowanej przez niego bramki. Tytuł najlepszego asystującego trafił do Dawida Przysieki reprezentującego Chrobrego Głogów, popisującego się ostatnim podaniem aż 186 razy w 24 meczach. Najładniejszą bramką sezonu może pochwalić Niko Mindegia z Orlen Wisły Płock, który jesienią 2019 roku w „świętej wojnie” w ostatniej sekundzie zapewnił Nafciarzom pierwsze od ponad trzech lat zwycięstwo nad PGE VIVE Kielce. Paradą sezonu popisał się inny gracz Orlen Wisły Płock, Adam Morawski, którego podwójna interwencja w szlagierowym meczu w Zabrzu zachwyciła kibiców w całej Polsce.

Nie zabrakło również ciekawych egzotycznych transferów. Ich autorem była Grupy Azoty Tarnów, do której dołączyło dwóch zawodników z Japonii. Rennosuke Tokuda został pierwszym w historii polskiej ligi zawodnikiem z Dalekiego Wschodu. W lutym 2020 roku do zespołu dołączył również 19-letni Shuichi Yoshida.


Na uwagę zasługuje również uczczenie 101. Rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Zawodnicy NMC Górnika Zabrze i Azotów Puławy zaprezentowali ogromną flagę Polski na płycie boiska do piłki ręcznej. Flaga o wymiarze 577,6 m2, która zyskała miano największej rozłożonej na płycie boiska flagi narodowej w polskim sporcie, została rozwinięte przed meczami obu zespołów w ramach 10. serii spotkań.

Sukcesy w Europie


Kolejny sezon z rzędu polskie drużyny z sukcesami walczyły w Europie. Szczypiorniści PGE VIVE Kielce i Orlenu Wisły Płock dostały się do TOP 16 VELUX EHF Ligi Mistrzów. Drużyna PGE VIVE Kielce czekała na rywalizację ze słoweńskim Celje Pivovarna Lasko, a Orlen Wisła z finalistą poprzedniej edycji – Telekom Veszprem. Niestety, z powodu decyzji Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej, w związku z pandemią Koronawirusa COVID-19, spotkania odwołano i oba zespoły skończyły zmagania w tegorocznych rozgrywkach. Wielkim sukcesem może się pochwalić również Gwardia Opole. Gwardziści rozegrali trzy konfrontacje z Azotami Puławy w ciągu zaledwie 10 dni – jedno ligowe i dwa pucharowe. Ostatnie z tych starć niosło ze sobą największy ciężar – decydowało o awansie do fazy grupowej Pucharu EHF. Emocje w tym spotkaniu trwały do ostatnich sekund Tuż przed kocem meczu spektakularną obroną „siódemki” popisał się Adam Malcher zapewniając Opolanom pierwszy w historii awans do fazy grupowej Pucharu EHF. Również tu rywalizacja została zakończona przedwcześnie – po rozegranych 4 z 6 kolejek w grupie.

Piłka ręczna w każdym polskim domu


Dzięki kontraktowi zawartemu z Telewizją Polską S.A., PGNiG Superliga na stałe zagościła w każdym polskim domu. Szeroka dostępność przełożyła się na gigantyczny skok oglądalności. Mecze przed telewizorami zgromadziły 2 871 404 widzów (o 706% więcej niż w całym sezonie 2018/2019), a średnio każdy mecz obejrzało 65 259 osób. Najwyższą oglądalność, bo aż 166 124 widzów, odnotowała Święta Wojna czyli starcie zespołów Orlen Wisła Płock i PGE VIVE Kielce z 9 października 2019 roku. Wprowadzono także nowe kanały – aplikację mobilną TVP Sport, tvpsport.pl, a wybrane mecze pokazała stacja TVP Opole i jeden, TVP Rzeszów. Łącznie to przełożyło się na oglądalność 3 094 556 widzów. 


Na początku sezony została wdrożona nowa, w pełni zintegrowana strona internetowa, na której fani mogą znaleźć skróty z meczów, najciekawsze akcje, wywiady i aktualności ze świata szczypiorniaka. Trwają także prace nad kolejnymi projektami, w tym aplikacją mobilną dla wszystkich klubów, które zostaną oddane do użytku w najbliższych miesiącach. 

 
– To był sezon pełen emocji, zwrotów akcji i nowych sytuacji, z którymi musieliśmy sobie poradzić. Zdaliśmy test w byciu jedną drużyną, a przede wszystkim dokonaliśmy niesamowitego skoku w rozwoju PGNiG Superligi. Mimo zakończonych wcześniej rozgrywek z powodu pandemii koronawirusa, możemy powiedzieć, że zrealizowaliśmy prawie wszystkie założenia i cele na ten sezon. Wzrosty na każdym polu były przynajmniej kilkudziesięcioprocentowe. Obecnie pracujemy nad kolejnymi projektami, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią ligę i jeszcze bardziej przybliżą do siebie środowisko piłki ręcznej. Przede wszystkim kibicujemy też wszystkim Polakom w trudnej pracy nad powrotem do normalnego funkcjonowania.
– podsumowuje Marek Janicki, prezes Superligi Sp. z o.o. 


Wysiłki zespołu Superligi Sp. z o.o. zostały docenione przez organizatorów Forum Sportu i Biznesu Sportbiz 2020. Kapituła Nagród Biznesu Sportowego spośród 253 nominowanych, wybrała finalistów. Wśród nich, obok Ekstraklasy S.A. i AMP Futbolu, w kategorii organizacja sportowa znalazła się Superliga sp. z o.o. Wybór zwycięzców zostanie przedstawiony w maju. 

 Nowoczesne obiekty 

Arena Jaskółka Tarnów stała się nowym domem beniaminka PGNiG Superligi Grupy Azoty Tarnów. Nowy obiekt może pomieścić aż 4 317 osób. Tym samym tarnowianie dołączyli do licznego grona drużyn PGNiG Superligi, które mogą rozgrywać mecze w obiektach europejskiej klasy. Łączna pojemność hal, w których mecze rozgrywają drużyny PGNiG Superligi wynosi ponad 36 000. Na jesieni 2020 roku oddana do użytku ma zostać nowoczesna hala w Puławach, mogąca pomieścić 3 350 kibiców, a w 2021 roku długo wyczekiwana hala w Mielcu z trybunami na 3 056 osób. Dzięki temu, łączna pojemność obiektów wyniesie blisko 40 tysięcy widzów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News


Obowiązuje regulamin Telefon zaufania dla osób uzależnionych behawioralnie (w tym od hazardu):  801 889 880 (czynny codziennie w godz. 17-22) Serwis GolfNews.pl ,przeznaczony jest TYLKO dla osób które skończyły 18 lat. Prezentujemy na swoich łamach tylko te zakłady bukmacherskie, które posiadają zezwolenie do urządzania zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów.
  • Totolotek zezwolenie Ministerstwa Finansów AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485;
  • Fortuna zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565;
  • LV Bet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.9.2016.EQK;
  • Milenium zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/17-7/ARP/BMB/2011/BMI9-10599;
  • eToto zezwolenie Ministerstwa Finansów AG9(RG3)/7251/15/KLE/2013/17;
  • forBET zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.10.2016;
  • STS zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12;
  • SuperBet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.4.2017;
  • TOTALbet zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.12.2017;
  • PZBuk zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • Betclic zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.26.2017;
  • BetFan zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Ewinner zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.29.2017
  • Typiko zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.30.2017
  • Traf ZW zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.3.2018
  • Polski Bukmacher zezwolenie Ministerstwa Finansów PS4.6831.28.2017
  • Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem
    Korzystając z serwisu GolfNews.pl godzisz się na otrzymywanie materiałów marketingowych, które są jego integralną częścią. Nieodłącznym elementem portalu Golf News są np. banery reklamowe, na których możemy promować swoje usługi i produkty oraz usługi i produkty podmiotów z nami współpracującymi. Materiały promocyjne możemy przesyłać naszym Subskrybentom także w ramach newslettera. Możesz być pewny, że nie będziemy nadużywać tej możliwości starając się udostępniać tylko takie informacje, których możesz od nas oczekiwać.
    0 0 vote
    Article Rating
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x